“Jadilah…Janji Duit Masuk…” Usahawan Jangan Tiru Perangai Ni

Ada tak antara anda yang tengah baca artikel ni suka makan burger? Alah…burger yang biasa jual kat stall tepi-tepi jalan tu… Kami suka makan burger tepi jalan…dengar bunyi macam biashe-biashe, tapi majoriti burger tepi jalan ni rasa dia luar biashe lagi padu dari burger-burger lain. Eh, cakap pasal makan je kan…sebenarnya kami nak share satu […]

2020: Bisnes Anda Masih ‘Merangkak’ Atau Dah ‘Terbang’?

Pada era digitalisasi ini, corak pemasaran dalam bisnes ada banyak perubahan. Platform pemasaran moden mendapat tempat di hati pelanggan. Pemasaran digital ini lebih memudahkan urusan jual beli pelanggan dengan menjimatkan masa, kos perjalanan ke kedai, boleh membuat perbandingan harga antara kedai dengan lebih mudah dan menjimatkan tenaga dengan hanya berurusan hujung jari sahaja. Walaubagaimanapun, terdapat […]

Baru Nak Mula Berbisnes? Ini 10 Tips Untuk Pastikan Anda Tak Gagal

Perasan atau tak, ramai orang ada impian untuk ada bisnes sendiri tapi tak ramai orang sanggup mengambil risiko untuk realisasikan impian mereka. Malah kadang-kadang kita gagal sebab kita rasa kita sudah pandai dan tahu banyak perkara. Sedangkan sebenarnya kita masih tidak tahu apa-apa dan sejauh mana kita tahu tentang sesuatu perkara. Bila sebut nak mulakan […]

Perkataan Yang Paling Penting Adalah FOUNDATION! Anda Patut Baca Artikel Ini Jika Anda Bertanggungjawab Pada Bisnes Anda

Apa masalah usahawan yang RichWorks dah bantu selesaikan? Bantu usahawan betulkan dan plan semula cashflow bisnes mereka Bantu usahawan dari dikenakan denda kerana gagal bayar cukai SSM akan particular tentang peniaga online yang tidak mendaftarakn perniagaan mereka Ini antara masalah usahawan yang RichWorks dah pun bantu untuk bisnes mereka. Ini bukan hal remeh yang usahawan […]

Tetapkan Harga Dengan Betul Kalau Tak Nak Rugi! Bacaan Khas Untuk Usahawan

Pejam celik sekejap je lagi nak masuk tahun 2020 dah. Ada beberapa pihak yang kata tahun 2020 nanti pertumbuhan ekonomi Malaysia akan meningkat, tapi ada juga yang kata tahun 2020 nanti cabaran ekonomi adalah sangat mencabar untuk semua golongan termasuklah usahawan. Tapi persoalannya adakah anda dah buat persediaan awal? Selama 10 bulan sebelum ni pernah […]

Bisnes Buatkan Anda Ada Lebih Masa Atau Tak Cukup Masa?

Buat bisnes sebab nak ada lebih masa tapi tanpa sedar 24 jam masa digunakan untuk berbisnes! Setiap orang impikan kebebasan adalah hidup mereka dan salah satunya adalah kebebasan masa. Dalam bisnes, untuk pengurusan masa yang efektif adalah satu elemen yang paling penting. Namun, ia sangat sukar dilakukan walaupun anda telah menetapkan matlamat bisnes dan merancang […]

Bagaimana Kerjasama Boleh Membantu Dan Bukannya ‘Membunuh’ Bisnes Anda?

Kerjasama (collaboration) antara satu-satu jenis perniagaan adalah diimpikan oleh kebanyakan usahawan untuk bina bisnes lebih jauh dan capai sesuatu hasil yang luar biasa. Tapi dalam masa sama ramai usahawan takut dan ragu-ragu kerana ia lebih dominan dengan impak negatif kolaborasi dalam bisnes. Untuk anda yang berada dalam bidang perniagaan, kerjasama adalah teknik yang paling berpengaruh […]

Haters Kunci Marketing? Ini Perkara Anda Perlu Tahu Tentang Haters.

“Saya tak tahan nak layan haters. Saya datang Program RichWorks sebab saya nak tahu macam mana Dr Azizan Osman handle haters.”  Kata Datin Fiza kepada Team RichWorks setelah beliau dipersoalkan oleh haters kerana menjual Al-Quran dengan hiasan Swarovski. Ada orang kata dia ajaran sesat, nak menunjuk-nunjuk, nak raih keuntungan lebih dan ada orang tuduh dia […]