Jual Produk Biasa-Biasa Tapi Branding Sangat Power!

Macam mana nak jadi branding yang selalu disebut-sebut? Ikuti perkongsian Datuk Wira Dr. Azizan Aziz melalui video ini!

Kalau sebut brand-brand yang terkenal dari negara Amerika Syarikat, banyak sangat yang boleh dijadikan contoh…Tengok di New York pun ada terlalu banyak iklan billboard digital untuk marketing!

Sebenarnya, ada banyak tentang bisnes di luar negara yang boleh relate dengan usahawan di Malaysia. Walaupun jual produk yang biasa-biasa je tapi ada branding yang sangat power!

Bak kata MenThor, Datuk Wira Dr. Azizan Osman, marketing dan branding ni semua bergantung macam mana kita sebarkan kepada orang lain. Marketing atau pemasaran adalah tunjang kepada sesebuah bisnes bagi memastikan bisnes terus berkembang yang mana ia adalah satu langkah untuk memperkenalkan produk atau servis anda untuk dikenali dengan lebih ramai pelanggan atau prospek. Bukan itu sahaja, marketing juga untuk bagi orang nampak serta lebih fokus kepada prospek tertentu yang disasarkan. 

“80% bisnes gagal adalah kerana mereka tak ada ilmu marketing yang betul. Dia tak pandai buat pemasaran, dia tak pandai buat orang nampak dia. Bukan orang tak nak dia, tapi orang tak tahu yang dia wujud. Bisnes yang tak buat marketing adalah bisnes yang akan meninggal esok hari. Dia akan TUTUP melainkan dia adalah bisnes yang dia buat marketing dengan cara yang dia serve pelanggan-pelanggan dia sekarang.” Datuk Wira Dr. Azizan Osman

Macam mana nak bagi orang kenal brand dan bina bisnes lebih jauh?

Jom tonton video ini dari MenThor, Datuk Wira Dr. Azizan Osman tentang marketing dan branding di Amerika yang boleh anda belajar untuk bisnes anda.

Terima kasih kerana dapat luangkan masa anda untuk membaca artikel ini. Semoga artikel “Jual Produk Biasa-Biasa Tapi Branding Sangat Power!” ini sedikit sebanyak dapat memberikan manfaat kepada anda.

Sila kongsikan soalan atau ‘learning points’, apa yang anda dapat pelajari dari artikel ini dalam ruangan komen di bawah. ⬇️



One-on-one business check-up for free today

Sesi Eksklusif bersama Team RichWorks secara Percuma

Leave a Reply