Teknik Orang Cina Buat Bisnes yang Kita Kena Tahu

Teknik Orang Cina Buat Bisnes yang Kita Kena Tahu “Percayalah pada diri sendiri dan lakukan tindakan pada hari ini juga! Jangan sesekali bertangguh lagi dan buatlah perancangan yang terbaik.” – Datuk Wira Dr Azizan Osman Melihat dari kata-kata Datuk Wira Dr Azizan Osman, ia merupakan satu nasihat terbaik untuk kita semua. Lebih-lebih lagi buat anda …

Strategi Bijak Perlu Buat Sebelum Start Bisnes

Ramai orang berazam untuk miliki kehidupan yang selesa dan sempurna. Tidak semua orang bertuah dilahirkan di dalam keluarga yang kaya raya dan miliki kehidupan yang baik. Ada juga yang ingin nikmati kesenangan hidup dengan hasil titik peluh sendiri. Jadi, adakah azam anda akan tercapai? Cuma cepat atau lambat sahaja untuk anda dapat rasai semua itu. …

6 Langkah Berkesan Tingkatkan Sale Bisnes Anda

“Saya baru nak mula buat bisnes, tapi tak tahu langkah pertama yang saya perlu ambil. Masih stuck tak boleh nak bermula.” “Saya dah lama dah buat bisnes. Tapi baru sekarang nak berjinak-jinak buat online.” “Sale kurang lah. Berniaga bagai nak rak.” Anda antara daripada peniaga yang mengalami masalah di atas? Anda ada masalah untuk tingkatkan …

6 Bisnes Jenis Perkhidmatan Boleh Bawa Keuntungan

Jika anda seorang yang gemarkan cabaran, bisnes jenis perkhidmatan adalah perniagaan yang sesuai untuk anda lakukan. Bagi anda di luar sana yang masih tercari-cari bisnes apa yang menarik dan sesuai untuk dilakukan, baca artikel ini hingga habis. Disini kami akan kongsikan kepada anda 6 jenis perniagaan jenis perkhidmatan yang boleh membawa keuntungan. Sudah tentu ianya …

5 Bisnes Zero Kos yang Bawa Keuntungan

Lihat orang lain buat bisnes membuatkan kita rasa seronok dan ingin juga jadi sepertinya. Anda juga boleh buat bisnes jika anda pandai rancang bagaimana untuk mula. “Percaya pada diri sendiri dan lakukan tindakan hari ini juga! Jangan sesekali bertangguh lagi dan buatlah perancangan yang terbaik” – Datuk Wira Dr Azizan Osman Paling penting, anda perlu …

4 Perkara Penting Anda Perlu Tahu Sebelum Buat Bisnes

Sebut sahaja perkataan “bisnes” pasti akan membuatkan ramai orang di luar sana kagum. Bagi mereka, bisnes merupakan satu pekerjaan yang membawa pulangan besar. Perkara tersebut tidak boleh dinafikan. Sesebuah bisnes itu akan berjaya membawa pulangan yang sangat besar jika betul tekniknya dan bermentorkan individu yang tepat. Bisnes juga sinonim dengan orang Cina. Majoriti daripada bangsa …

NEKAD! Jual Kereta Demi Penuhi Impian Berbisnes

”Isteri mana suka menyusahkan suami? Walaupun suri rumah kalau boleh nak juga ada duit sendiri. Segan juga nak minta duit suami nak beli baju, takut menyusahkan. Apabila luahkan nak mula berbisnes, namun suami tentang sekerasnya. Kebetulan suami tinggalkan rumah pergi kursus 3 bulan, masa ni lah saya mula ambil ‘order’ dari kenalan rapat” Apa jadi …

Covid Hampir Meragut Nyawa Saya! – Dr Azizan Osman

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 1.44 PM, Jumaat 15 Januari 2021 – Saya dah hampir maut! Nafas saya sesak! Doktor kata peluang saya amat tipis! Tapi sesuatu berlaku yang membuktikan kekuasaan Allah SWT. .Dengan nama Allah Yang Maha berkuasa yang memiliki seluruh alam. Saya dan keluarga diuji dengan Virus Covid-19. Seramai 31 ahli keluarga saya dijangkiti …

Ayah Garang! Wanita Ini Buka Rahsia Macam Mana Ayahnya Latih Dia Untuk Berjaya Dalam Bisnes…

Jangan nak berdrama sangat! Korang syok tengok orang senang boleh dapat apa saja. Tapi tu bukan pada wanita ni. Dia langsung tak dilayan bak sang puteri oleh ayahnya sendiri! “Ayah kata driver untuk ayah dan kalau saya naik kereta kena duduk depan bukan belakang. Jangan nak berlagak, “You belum layak.” “Saya pernah minta duit RM20 …

Wanita Ini Pernah Tidurkan Anak Beralas Kotak Dan Beri Minum Air Beras? Tapi Sekarang Dah Buktikan Hidup Susah Bukan Selamanya!

Kehidupan orang tak sama. Ada orang fikir hidup mereka sudah cukup bagus dan senang. Sedangkan apa yang ada belum cukup untuk penuhi keperluan keluarga dan anak-anak. Susu digantikan dengan air beras, tidur tak beralas, hanya berbantalkan lengan…makanan tak pernah cukup. Pernah juga anak kecil ini kutip plastik roti kerana lapar dek kerana ibunya tak mampu …