5 Tips Elak Team Berhenti

“Kenapa lah staf aku ni takde yang kerja lama. Paling lama pun bertahan 3 bulan, 6 bulan. Lepas tu blah..Dah ajar elok-elok, trained kerja itu ini tapi masih jugak staf lari. Alahai…mental koyak betullah!” Percaya atau tidak, ini adalah antara keluhan bos-bos yang mana stafnya selalu lari dan kerja tak lama. Betul-betul? Mesti stress…Mana nak …

Sudahkah Kita Bersedia Jika PKP Semula?

Jika PKP semula dikuatkuasakan seperti yang dilakukan pada 18 Mac 2020, adakah kita semua bersedia untuk berdepan dengan pergerakan yang terbatas, sektor ekonomi ditutup dan sebagainya? Persoalan ini mula timbul dan menjadi bualan ramai selepas kebelakangan ini, kes jangkitan pandemik dilihat semakin meningkat di negara. Beberapa negeri menyaksikan jumlah kes baru yang tinggi. Bagaimanapun, menurut …